joi, 27 ianuarie 2011

Masina viitorului

Volt este o maşină electrică ce face diferenţa – autonomia ei este incredibilă, până la 1.030 km. Echipa noastră de design a reuşit să mărească autonomia specifică unei maşini electrice.
Şi totuşi, cum au reuşit designerii noştri să obţină o asemenea autonomie? După ce celula de combustibil electrică ce alimentează motorul electric se consumă (după aproximativ 100 km), intră în funcţiune un motor de rezervă pe benzină ce o încarcă. Acest lucru este diferit faţă de orice altă maşină hibrid, restul folosind motorul pe benzină pentru a pune în mişcare roţile şi pentru a reîncărca bateria. Sună simplu, dar această diferenţă face ca autonomia modelului Volt să crească în timp ce emisiile se reduc. Acest lucru reprezintă un moment important în tehnologia combustibilului ce va revoluţiona industria.

Combustibil flexibil


Complet încărcată, numai celula de combustibil a modelului Volt are o autonomie de 100 km şi asigură o economie de 1,6 litri la 100 km.
Motorul de rezervă al conceptului (printr-o tehnologie denumită E-Flex) poate funcţiona cu etanol, motorină, biocombustibil sau benzină. Motorul de rezervă al modelului de producţie va funcţiona pe benzină.
Cand stilul intalneste eficienta


Chiar dacă Volt foloseşte tehnologie de ultimă generaţie, designul său este asemănător unei maşini obişnuite. Fidelă principiilor Chevrolet, maşina nu arată ca un proiect ştiinţific, dar are un design atrăgător şi realistic.

2 comentarii:

  1. Îmi place materialul tău, este impresionanta autonomia despre care vorbești - peste 1000 de km, însă nu ne spui nimic de viteza! Oare o depășește pe cea a lui Vank de 200 de km?? ;)
    Felicitări și aștept sa mai citesc lucruri interesante despre evoluția în domeniu!

    RăspundețiȘtergere